Tuesday 18 June 2013

MOTHER'S DAY VS FATHER'S DAY

Assalamualaiku w.m.t



Semalam Sambutan hari bapakan. Sebelum ni Sambutan hari Ibu. Ada la banyak pendapat esp. dalam FB kata sambutan hari Ibu ni tak boleh disambut la dengan pelbagai sebab tidak menepati kehendak Islam. Patutnya memperingati ibu adalah setiap masa. macam2 as well goes to hari bapa.

Pada aku, ni pendapat peribadi aku la apa salahnya kita meraikan bukan kita buat benda yang menyalahi syara'. Kadang kita berkumpul semua adik beradik bersama ibu bapa dengan mengadakan solat berjemaah kemudian doa selamat seterusnya menyediakan makanan istemewa untuk ibu bapa. Inikan mengembirakan ibu bapa. Bukan bermakna hari lain kita tidak perlu mengembirakan ibu bapa. ada yang membawa ibu bapa melancung sebagai hadiah. Tak salahkan? Besar pahala mengembirakan ibu bapa ni dan pada pendapat aku meraikan hari ibu atau hari bapa ni salah satu cara mengembirakan ibu bapa kita

Pada hari ibu yang lepas aku terharu dengan anak-anak aku. Petang aku tanya Twin 1" nak masak apa for dinner" dia kata tak payah la Ummi lauk lunch banyak lagi...Yeszzaaa. Rupanya dia balik tuition penat2 petang tu memasak nak surprise untuk Mother's day dinner. Masa balik tuition dia dengan babah bawak balik mcm2 dari Giant.

Tudia twin memasak untuk ummi~ apa yang dia masak


Lamb Chop siap garnished lagi (sorry gambar tak boleh edit)
Kami pun makan dengan gembiranya anak beranak. Hasif tolong hidang. TQ boys I love n appreciate all your efforts.

So what we had on Father's day?

On Friday aku pergi berjimba dengan my x-school mate. Kami ke alamanda maka I bought a nice father's day card. Kebetulan twin were not around masa hari sabtu and hari Ahad balik dah pukul 1.00pm kerana menghadiri kem untuk pertandingan kawad kaki peringkat daerah di sekolah. Balik tu nampak penat sangat. Ummi pun masak bihun goreng and also lamp chop juga for dinner.  babah was outing with friend while I was preparing dinner. How nice Twin are, Ummi kami penat but we can help U yang senang2 aje ok. So twin tolong prepare and hidang. Hasif tolong buang sampah, Chak??? tolong rasa.

Card signed by all of us


Card made by Chak the pink one is for mother's day


Lamb chop was superb

Macam tu la sambutan hari bapa dan ibu keluarga aku. Semua orang gumbira dengan makanan istimewa dengan budget within our pocket but everybody satisfied...

To all of you Babah and Ummi love you so much...







No comments:

Post a Comment