Friday 20 July 2012

Babah Away to Kelantan

Assalamualaikum.

Haa kadang kita ni bila tersayng ada take for granted. Bila tak dak baru le mengelabah tapi maintain konon boleh handle semua...

Benornya Incik Hubby outstation ke Kelantan since selasa malam. Huhuhu. Dah plan baik camana nak atur anak2 pegi sekolah since kena handle sorang2. selalu aku tau pagi2 siapkan diri sendiri je the rest non of my business. Tugas aku siapkan breakfast je tu pun kdg ngelat boleh beli rori cream sorang sebungkus. Malam2 aku dah siapkan nursery bag Chak.

Seawal 5.30 am dah bangun boleh buat breakfast tu. Twin pun boleh bangun awal, siap ckp kat Hasif cepat babah tak de nanti lambat.Hu hu klu babah ada semua sayang nak tinggalkan selimut. Thanks boys. We were ready about 6.50 am. Alamak awal plak nursery pun tak bukak lagi. Sharp at 7.00 semua dah ready dlm kereta. Wow amazing.

Petang Twin 1 dah siap masak nasi dan panaskan lauk. Aku plak p mandi. Tetiba twin 1 jerit Ummi cepattttt nanti lewat nak tuition. Adoi berkejar hantar ke seksyen 8 plak. Balik rumah Hasif hampir2 tertido terpaksa paksa dia siapkan homework. Masa tu Chak ngamuk nak enen last dia tertido dlm 9.30. Siap homewrk hasif tido aku kemas dapur basuh pinggan bagai. duduk jap aku terlelap. sedar2 Ya Allah 10.30 twin tak ambil lg. Kelam kabut keluar jiran aku terkejut tgk aku siap tnya kenapa kak ohhh akak tertido lupa nak ambik twin tuition. Sampai sian tgk diaorg je tinggal berdua bnyak sms masuk ummi ambik la kami skrg dah lama habis..sorry syg. Pukul 11.30 sidai baju plak.  Baru aku sedar aku belum makan lagiiiii.

Hari Khamis pun ok gak cuma breakfast beli kuih je kat nursery. Tapi dugaan hujan selebat-lebatnya pagi2 tu. Aku berdoa semoga semua ok. Malam aku tertido lagi ambik tuition dekat pukul 11.00 . Tapi pagi tadi dah tak mampu nak bgn seawal5.30 am pagi dah. Breakfast pun dgn kurma je..  Chak pun bangun tido dah tnya babah Chak mana. Ckp kat dia kan babah work jauh..ohh chak lupa nasib baik tak melalak. Malam2 suruh urut dia (selalu babah yg urut). dia cakap ummi urut salah terpaksa call hubby camana nak urut dia. rupanya ada patern nak urut dia. mcm2 la chak ni.

Cepat la balik Yang camana sok pagi nak bersilat sahur dgn bdk2 ni. Ya Allah permudahkan la..

No comments:

Post a Comment