Friday 10 August 2012

Anak Periksa Ummi Demam

Assalamualaikum,
Maaf aku dah lama tak update. Sebenarnya aku frust pasal aku tak boleh upload gambar dr hp baru aku ni. Apekena tah. Konon2 nanti dah boleh baru dak wat N3. Lambat sgt la. Camera, Hubby dok guna takut lak hilang gambar2 utk kerja dia dlm tu tak pasal je kena marah.

Baru-baru ni aku batuk teruk. Aku dah agak nanti kalau biar aku mesti kena astma ni. Tapi aku demam pulak coz lung infection due to my batukkk. Masa tu dah la hubby kena Outstation kat Kelantan. Mcm2 buat aku stress. Nak antar anak, anak nak tuition, nak kejar ambik anak sblm waktu buka, sahur lagi. Aku kuatkan semangat tapi tanpa kita sedari kita stress sbnrnya. Orang astma ni mmg tak boleh stress tapi mujur aku bukan yg mudah stress tp like I said just now , stress will come naturally tanpa kita sedari. Tapi yang buat aku bertambah nak demam on 3rd August start trial PMR. Bayangkan my Twin tu aku tgh masak kat dapur aku dgr dia main bola la dlm bilik dia, pas tu siap bergelak ketawa lagi. Aduhhh aku suruh dia org buat revision.

Bila aku start nak buat revision dgn diorg Chak pun nak suruh aku ajar baca jugak. Hasif pun nak periksa Sumartif 11. Lepas berbuka kawn2 diorg dah dtg nak ajak p surau takkan aku nak larang dia nak Taraweeh pulakkan. So bila aku tgk buku tak berusik aku yang gabra. Last2 aku yang buat revision Science. Bila baca aku lagi la..ishh twin ni diagram ni diorg dah tau ke , properties ni diorg dah hafal ke? Path way ni diorg faham ke? Arghhh mak yg dup dap. (Ni yang hubby marah kat saya ni klu dia tau)

Last hari Jumaat tu aku mmg demam teruk.  Syauqi nak antar mak ngah dia ni p KPJ aku fikir plak sapa nak handle budak2 ni klu kena warded. Dia kata tak pe dia nak tlg jaga. Sorry bukan tak percaya Syauqi manage to take care of them tapi takut mak ngah demam lagi teruk nanti. Bertahan sampai hubby balik. Sudahnya malam Isnin terpaksa pergi jugak. Hari selasa jumpa Dr. Zainal ariffin, dia mula la bebel kat aku psl lambat dtg jumpa dia. aku buat pekak aje smbil merayu2 janji makan ubat ikut time o else dia nak warded aku smpai raya. Huarrrrr

So last week aku mc smpai hari Rabu. Semalam Syauqi temankan twin beli baju raya rupanya dia kata Makngah, saya dah ckp kat pakngah nanti Real masa PMR saya nak sediakan ambulance depan rumah senang sikit. Cissss


No comments:

Post a Comment