Thursday 22 November 2012

KISAH HUJUNG MINGGU 4

Assalamualaikum w.b.t

Sorry yer lambat sikit nak update. Biasa la cerita hujung minggu aku mesti la pasal nak uruskan anak2. On 10th until 12th of Nov. Hasif ada Super Caliph Camp di Kuantan. Hasif memang looking forward nak join camp tu. Siap jumpa teacher incharge `cikgu mak saya benarkan saya ikut tapi mak belum bagi duit lagi' ha ha siap mintak reserve tempat lagi tu, cikgu cerita kat aku masa aku buat payment. Masa bayar hari tu yuran dia RM130, tapi sekolah bagi discount lepas tu jadi RM110 je. Meh kita tengok gambar Hasif semasa bertolak..

Bersama kawan2 4 Utarid Shafiq, Imran dan Farhan
Excited breakfast dengan susu jer
Semasa tunggu bas dengan Farhan

 Masa  petang tu Chak dah sebok tanya mana abang Chik ni tak balik school lagi ni. Suruh babah ambik kat surau cepat la dah maghrib ni. Haha ingat pulak kat abang dia, kalau ada asyik gaduh jer. 

Petang tu twin pegi main futsal, tinggal la ummi dengan Chak jer. aku pulak plan nak masak kuew teaw goreng. Masa aku sebok kat dapur Chak tengok TV. Aku sambil panggil gak la dia...Saqif buat apa tu? Dia jawab Chak buat keja ni. For me ok la as well dia ada dalam rumah jer..Habis masak aku pun pi la nak main dengan Chak. Ya Rabbi apa dia buat tengok nih...

Dibedakkannya carpet ummi dia.

 Agak bosan duk sorang2 patut la aku ingat aku tumis kuew teaw tadi wangi sangat rupanya beradu dengan bau bedak talkum dia...Tanya sapa buat ni...Chak la ngaku lak tu.Twin balik marah dia, siap merajuk pulak tu pas tu ubah tajuk mana abang Chik ni, nak kena marah ni dah maghrib tak balik lagi. Abang kata abang Chik jalan2 Chak tinggal sebab main bedak..

Sok pagi-pagi  Chak ada tugas lagi...jeng jeng

Supervised abang long cuci carpet

Yang dia tak cuci pun siap bukak baju mandi kat depan gate tu. Tu la dia kalau hujung minggu memang kadang naik sawan aku nih. Kalau twin tak de kat rumah memang rasa hilang tangan n kaki sebelah. Rasanya ada hikmah jugak la twin tak nak masuk asrama, hihi boleh tolong ummi dia kat rumah..

Hasif balik hari Isnin. Sampai jer dia bagi resit kat aku pas tu cakap Ummi teacher gave me RM20 balance of the fee sebab ada discount. Sorry yer Mi, Hasif pakai dulu nanti Hasif bayar balik yer. Duit Hasif masa tu dah habis. Aku kata tak pe Ummii bagi duit tu kat Hasif sebab Hasif amanah bagi tau Ummi dan Hasif mengaku guna duit tu inadvance. Alhamdulillah dia tau walaupun cikgu bagi duit tu kat dia tapi dia tau duit tu bukan duit dia.

Sorry la yer kengkawan cerita last 2 weeks ni..Sebok la lambat sikit nak update. Sok kita citer menu cuti deepavali la plak k...


No comments:

Post a Comment