Tuesday 6 January 2015

HARI ORIENTASI HASIF FORM 1 2015

Assalamualaikum w.m.t

Selamat tahun baru semoga tahun ini sv lebih cemerlang untuk kita semua setelah kita meninggalkan tahun 2014 dengan pahit manis sebagai kenangan sebagai pengajaran.

Tahun lepas agak tough untuk aku memandangkan 3 anak menghadapi peperiksaan besar. Aku tidur dengan baju kerja pun pernah. di acme sampai pukul 2 pagi pun ada. tapi aku paling suka dapat membuat tuition untuk anak2 ert dan mereka sangat enjoy belajar.

sedar tak sedar hasif dah masuk form 1. pada 4 hb januari 215 hari oientasi smk seksyen 7. Hasif looking forward nak ke sekolah menengah. Ada 14 kelas for form 1 this year. dalam 400 students macam tu.. hasif di tempatkan dalam kelas K2B (kelas sementara). Setelah mendaftar murid kena line up and duduk di hadapan kerusi which was labelled ealier. Lepas tu guru kelas akan duduk dan mengadap pelajar. Agaknye Hasir pun perati la class teacher tu one by one kut.

Lepas habis taklimat dalam kelas dia datang kat aku yang tengah bertugas di kaunter PIBG. "ummi...ummi tengok tak cikgu kelas Hasif..ha kenapa?'. Of all ummi tau cikgu Hasif paling cunnnn..hahah kami kat kaunter pun tergelak. Malangnye tu cikgu sementara sebab cikgu sebenar Hasif masih di Kelantan (stranded banjir kut). Harap2 lagi cun la drp. cikgu hawa ni..ish sabor je Hasif ni. Lps tu dengar dia cakap dengan Hilmy kawan dia cun doh cikgu kelas aku..Hilmy pun jawab aha..cikgu kelas ko cun la...Adeh anak ummi. Aku cakap kat Yati (ibu Hilmy)... ok la tu anak kita normal le ...hihi..Selamat menempuh alam remaja dan persekolah menengah Hasif. Semoga hasif lebih cemerlang lagi di peringkat menengah..

No comments:

Post a Comment