Tuesday 18 September 2012

Kisah Hujung Minggu 3

Assalamualaikum w.b.t

Last weekend cuti sampai 3 hari kan. Selamat Hari Malaysia...Banyak la aktiviti dan cerita menarik. So kita jamakkan sekali bleh.

Hari Jumaat malam sabtu Chak buat hal malam2. Ada ke pukul11 mlm nak pakai baju melayu menangis2 nak ajak balik kampung. Nangis siap depan pintu. malas nak dgr dia nangis pakaikan jer la siap bersampin pastu ajak babah jalan2 nak jumpa abg Syauqi..ha ha cam nak pi majlis nikah abg Syauqi jer. Jiran sebelah gelak besar tgk ni nak pi mana ni Chak. Last2 tertido..ngantok la tu yg buat hal..
Tertidur sampai ke pagi dgn sampin ha haha


On Saturday aku wat pot-luck raya dengan cousins aku. Cadangnya ramai la nak join tapi Allah yang mengaturkan. Kak Chik tak dpt join anak dia warded kat HKL due to batuk n selsema. Get well soon Iman.Adik aku si Udi pun tak bleh nak join ada org dtg to repair bilik air pulak...So bersama anak menantu Anjang jer la. Tu pun meriah dengan anak-anak buah mcm2 perangai. bila t/hari dah ngantuk faham jer la.. Petang ada jiran buat open house pegi la sekejap.

Macam-macam ada, tuan rumah buat nasi tomato, dalca and kurma telur

Hari Ahad patutnya kami ada majlis bertunang sepupu hubby kat Ampang. Aku mcm malas sebab ingat hari tu nak pulun study dgn twin. last-last dia ckp tak jadi pegi sebab dia kena pi cyberjaya. so hari Ahad fulltime dgn anak-anak. Semput rasa nak suruh semua siapkan homework..

Daripada duduk lepas tu meniarap plak.

Ummi has tu meniarap depan dia sekali. Adula sakit kepala. Tak boleh leka diorang mula la nak main. Twin 1 tak berapa sehat pulak tu. Hubby balik malam sikit. Lepas solat dia tertidur mmg dia nampak penat. Hp bunyi pun dia tak jawab. Tiba my hp pulak yg bernyanyi-nyanyi. Rupanya Syauqi ajak pak ngah keluar. Laju la plak boleh bangun. Saya nak ikut tak nak bwk pulak. Ngadu kat Syauqi dia kata orang pompuan tak baik keluar malam-malam. Ewah-ewah aku satu hari tak kuar rumah nak ikut ngeteh pun tak nak bwk..versi merajuk..

Hari Isnin jiran depan rumah buat open house. So aku buat sandwich pagi. T/hari masak simple jer la untuk Chak. Yang kelakar jiran sebelah tnya ha Chak tak nak pulak pakai baju melayu yang bersampin malam2 buat apa. Chak kata nak gi rumah Aunty Yani kena pakai baju cantik. Mak aih twin punya marah dia punggah almari twin rupanya nak ambik baju dia..Alahai Chak. Weekend panjang minggu ni aku mmg tak keluar dari Desa Alam. Home sweet home..



No comments:

Post a Comment