Wednesday 5 September 2012

Sambungan cerita Hasif tak Balik

Assalamualaikum w.b.t

Semalam pagi2 Syauqi call tanya sapa ambik hasif hari ni..ha ha ha.. Aku kata entah pak ngah kata dia ambik hari ni. Elok la Syauqi kata tu mesti rasa bersalah ler tu nak cover. Aku gelak jer..

Kira semalam dua tiga kali gak la call hubby nak make sure sapa ambik Hasif cam angin la plak tanya banyak kali. Pukul 6.00pm lebih dah cal Hasif dah ambik ker belum. Dahhh dahhh ni ader ni. Ha ha legaaaa. Aku dah ler puasa semalam kang tak pasal jer.

Babah dgn Hasif n Chak
Masa dalam komuter hubby call malam ni bawak budak2 makan kat luar la. So dia jemput terus kami ke seksyen 7. Pi makan kat Restoran Zai Gemilang sebelah RFC. Sampai sana kebetulan terserempak dengan Chomel baru nak masuk kerja. Mak Ngah sorry la semalam..sebenaqnya saya pun terlupa, Pak Ngah habaq pagi smlm dia kata klu dia tak sempat tlg ambik Hasif. Kantoi sebenarnya Hubby mmg lupa nak confirm dengan Chomel.. Aku kata tak pa la..

Syauqi pun ada masa tu, Aku tgk hubby ckp dgn dia, aku dah nonong lapor. Rupanya dia dgn Rizal (staff Syauqi) nak join skali mkn tapi nak hantar orang ke bus station jap. Sampai aku habis mkn tak sampai2. Tak lama lps tu sampai siap bwk bekal ummi dia kirim. Masa tu la hubby kena kutuk sakan. Pak Ngah patut berterima kasih kat saya tau saya dah sound mak ngah syurga bawah tapak kaki suami. Klu tak sure teruk Pak Ngah. Pandai la hang.   Lepas makan masa nak balik tgk2 twin n hasif tak ada. Hah sudah, babah dia call rupanya dia duduk lepak kat RFC tingkat 2 dok surfe internet.

Tetiba Rizal tanya dgn lorat kedah pekat dia, had mana yang lekat kat sekolah semalam.. Kami semua pakat gelak.. lama aku tak dengar orang cakap macam tu..pastu baru perasan mana Hasif...Dah hilang lagi ker. Pastu Syauqi tanya sapa pegang kunci kembara ni (sebab pintu dia macam terbuka). Baru aku teringat tadi Hasif ada masuk dalam kembara masa Chomel baru sampai. Aku jenguk lahh dia tidur kat seat belakang. Bangunkan dia siap ngigau lagi..Ha sat lagi lekat kat sini pulak hasif tolong staff buat closing restoran plak..Macam2 la..

No comments:

Post a Comment