Thursday 31 May 2012

Susah2 dahulu harap2 senang le kemudian

Assalamualaikum,
 Wah tajuk …..camtu la pahit manis kehidupan. Ada kala susah tapi Allah kan maha adil dengan kesabaran pasti merasa kemanisan kan. Mesti korang herankan apela aku merapu meraban nikan. Benornya aku ni tgh tersadai kat budget hotel kat bangi ni. Ni tengah tunggu  twin n chak sampai. TQVM Syauqi tolong mak ngah n pak ngah ni usung anak2 kami datang.
Mesti korang ingat aku kena stay back sampai tak balik Shah Alamkan. No no no…setakat nat buat minutes n report ISO n KIK takde maknenyer aku tersadai sampai kena tido bangi ni. Benornya Encik Hubby kena stay back kejor dateline. Dia ada job kat bangi .Radix Fried Chicken Cawangan Bangi akan dibuka early next month. Hihi 2/3 hari je lagi yong…tu tgh kejor kalau ikut perancangan by 1st June. Mau tak siang mlm dia berumahtangga kat sebelah Ayam Penyet tu . Muka pun dah roper ayam penyet..
Ni gambar tgh cukup tidor ok la kan

Oleh kerana aku dgn anak2 prihatin cheewah..so kami pun bermalam d cni tak le penat sgt dia nak drive balik malam2 buta cam last 2/3 days. Aku tetap ckp kat anak2 tak pe ye sian babah nak keje tak pe lepak je la bilik yang ala kadar ni (rasanya bilik twin pun bosar lagi). Dia nak hotel yang dekat dgn site jugak. Sok pagi2 twin plak ade kelas tambahan so pagi kena balik shah alam pulak. Aku gi keja cam biasa(merasa la keje dekat)
Tak pe la secara tak langsung aku ajar anak2 consider dgn kesusahan babah dia nak cari rezeki. Alhamdulillah diorg tak merungut aku kata kita doa la sama2 semoga bertambah rezeki dan diberkati. Aku harap dlm dok kejor date line ni hubby diberi kesihatan yang baik . Tak pe susah2 dahulu dengan harapan senang kemudian Amin.

1 comment: